2009. március 22., vasárnap

Túrós-meggyes

Hozzávalók:

Tészta: 6 tojás

6 evőkanál kristálycukor

4 evőkanál víz

2 evőkanál kakaó

1 dl olaj

fél csomag sütőpor

csipet só

6 púpozott evőkanál liszt

Krém: 25 dkg margarin

20 dkg porcukor

1 vaníliás cukor

50 dkg túró


Először a tésztát készítsétek el, mert miközben sül el tudjátok készíteni a krémet.

A tésztához a 6 tojássárgáját, 6 evőkanál cukorral habosra keverjük addig, míg egy picit nem fehéredik ki. Majd hozzáadjuk a 4 evőkanál vizet, a sót, a 2 kanál kakaót és az 1 dl olajt. Alaposan össze kell keverni/dolgozni a tésztát! Majd a tojásfehérjéből vert habot beledolgozzuk az előző masszába. Végül a lisztet a fél csomag sütőporral elkeverjük és beleszitáljuk a masszába. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük a tésztát (a tepsi normál méretű tepsi legyen, mert akkor a tészta túl vastag lesz, de aki a vastagabb tésztát szereti, akkor az tehet bele egy egész csomag sütőport is. Várom visszajelzéseket, hogy milyen így.) Kb. 10-15 percig sütjük, de ellenőrizhetjük, közben hogy mennyire sült át a tészta.

A krém: Mivel már párszor már meg kellett süssem ezt a sütit, (mivel a családban mindenkinek nagyon ízlik) kísérletezgettem a krémmel és sikerült elérnem a tökéletes ízt (a számomra tökéleteset^^).

Az én krém változatom: 20 dkg vagy annál is kevesebb margarint a porcukorral habosra keverjük, majd belerakjuk a KÉT csomag v. cukrot és az 50 dkg túrót. (Megj.: ha belerakjuk az előírt margarin mennyiséget a krém nagyon margarinos lesz, így viszont finom túró ízű krémet kapunk.)

Végül a kihűlt tészta tetejére rákenjük a krémet úgy, hogy egy kis peremet hagyunk neki körbe. Peremre azért van szűkség, hogy a zselatin ne folyjék le róla. A túrókrémbe tetszés szerint lehet gyümölcsöt rakni, de én általában meggyet szoktam, mert szerintem nagyon passzol a túróhoz. Egy sorba kb. 4 db meggyet, szoktam rakni. Végül a tetejére zselatint teszünk (a zselatinos zacskó hátulján ott van az elkészítés módja).


Megjegyzés. :Általában pár órára hűtőbe szoktam rakni, és szeleteléskor egy szeletre, egy gyümölcs jut.

Jó étvágyat hozzá!^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése