2012. november 20., kedd

Söröskorsó torta, marcipánnal


Itt a tél és szülinap szülinap hátán a családomban. Valami különleges és vicces tortát szerettem volna készíteni rokonomnak, akinek eddig még nem adtunk saját készítésű tortát szülinapra, maximum más alkalomkor. A nagy gondolkozásban eszembe jutott, hogy megint fogadtak tesómmal 10 gombóc fagyiba tesóm felé, felé pedig korsó sörökben. Így adta magát a torta formája :D

A tésztát most én készítettem el. Egyszerűt szerettem volna és nekem a piskóta soha, de soha nem jön fel, ezért most kipróbáltam az 1 tojásos piskótát, ami gazdaságosabb egy picivel, mint az x tojásos.

Tészta:

1 tojás
1 csomag sütőpor
5 dkg margarin
25 dkg cukor
25 dkg liszt
2,5 dl tej

A tojás a cukorral és a margarinnal habosra keverjük. Tényleg habosra! Aztán ehhez hozzátesszük a lisztet és a sütőport, majd a tejjel simára keverjük. 20-25 percig sütjük tűpróbáig. Közben nyugodtan ki lehet nyitni a sütőt nem úgy, mint a sima piskótánál. Nagyon fincsi tésztát kapunk.

A én egy nagy tepsit sütöttem dupla adag tésztával és egy sablon segítségével vágtam ki a köröket. Nem lettek túl szabályosak, akárhogy szerettem volna, így akinek van rá lehetősége nagy kör kiszúrót használjon, vagy süssön több kicsi tortácskát. A 18-as kapcsos forma szerintem pont jó hozzá és csak kettőt kell belőle sütni. Mert akkor nem lesz puklis a marcipán borítás, ha szép sima.

Töltelékem túró volt. Ebből a korábbi sütiből: Túrós-meggyes

Krém: 
15 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
50 dkg túró

Ezeket összedolgozzuk, úgy hogy előtte jól összetörtük túrót.
Kevesebb vajjal szerintem jobb a krém, illetve most tettem bele mazsolát is, mert én nem akartam enni belőle és az ajándékozott imádja, de végül csak meg kóstoltam :D
Egy estét a hűtőben hagytam, hogy beton legyen és könnyebb legyen a marcipán borítást rátenni, meg magas is volt, így egy hurkapálcát raktam a közepére, hogy egyenes maradjon, de így is kicsit ferde lett.

Marcipán
Készen vettem 30 dkg napsárga marcipánt. Nem volt túl nagy torta, így pont elég volt ez a mennyiség hozzá.
A marcipánt kicsi porcukron kell elnyújtani, azután hogy jól átgyúrtuk kézzel. Le kell vele borítani és elsimítani a ráncokat. A fogó részt fogpiszkálóval rögzítettem, mert elég nagy darab volt, viszont nem volt kedvem cukormázat kikeverni.
A torta köré vajkrémet kentem, hogy a marci puha maradjon. A marcipán se szereti a tejes, gyümölcsös krémeket. 

Hab
Egy habport felvertem 1,5 dl tejben. Tettem hozzá vaníliás cukrot, meg reszeltem bele citromhéjat  hogy az íz passzoljon a túróhoz. ezt is egy este hagytam állni, de azonnal is használható.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése